Kuala Tahan

15 november

De laatste paar dagen en vandaag waren nou niet echt makkelijk. Alleen reizen is leuk hoor, toch blijkt het zo te zijn dat als je bijna geen contacten maakt in het hostel toch best pittig kan zijn.
Wie er dan vervolgens ook heeft bedacht dat het een goed idee is om in je eentje een auto te huren in een land waar ze aan de verkeerde kant rijden is dan echt wel maf.
Ook kreeg ik een auto mee waar de oplader het niet van bleek te doen. Daar zit je dan met TomTom app op je telefoon en een navigatiesysteem van het verhuur bedrijf en geen mogelijkheid om iets op te laten. Toen was ik wel klaar.
Edouch, na 6x vloeken en nog eens goed negedacht te hebben toverde ik mijn volledig opgeladen battery pack te voorschijn en taaadaa. Telefoon met GPS, TomTom app draaien en vervolgens gewoon opladen.
Nou en door dan maar. De tijd tikte wel door namelijk. Uiteraard had ik precies vandaag een uur vertraging opgelopen bij vertrek in Singapore. Hoe dan ook in het donker aankomen in Kuala Tahan was geen optie dus beetje door gaan en niet te lang stil staan.
Uiteraard viel ook regelmatig de GPS weg en liep het hele zooitje vast maar met wat did you try to turn it of and on again kwam ik een heel eind.
Na flink wat hoos buien reed ik na Jerantut en begreep toen eindelijk waarom dit een goed idee was. Jemig wat een weg en wat een uitzicht. Geweldige bochten, geweldige weg omhoog met alleen maar bomen met op sommige plekken wolken die op de hoogte van toppen van bomen leken te zweven.
Stoppen zat er niet echt in. Had nog niet het vertrouwen om die auto zo maar even langs de kant de zetten dus helaas zonder foto.

Uiteraard kwam ik vol licht nog aan en viel het zoeken het het Guesthouse wel mee.

Mij werd geadviseerd om direct bij aankomst nog de activiteiten te regelen.
Helaas werd het duidelijk dat het seizoen echt ten einde loopt en dan er bijna geen activiteiten meer zijn.
Toen vroeg ik mij af “wat moet ik hier dan”.
De avond safari was vanavond ik kon nog mee. Jemig zowat 12uur onderweg geweest vandaag ik wil eten, douchen en bier drinken. In een willekeurige volgorde.
Maar morgen misschien geen safari dus hop snel eten, onder een mini waterstraal staan en de safari jeep in.

Hahaha vanwege het regenseizoen kunnen we niet het bos in dus 2 uur over de weg gereden en natuurlijk niets gezien.
Gelukkig was er daarna wel bier.

Het dorp leek wel dood en vroeg mij af hoe ik hier mij ging vermaken.

16 november
Na een redelijke nacht rustig een goed ontbijt zag de wereld er al weer wat beter uit. Ik leerde dat ik niet helemaal alleen was in het dorp en was duidelijk nog wel een plekje waar goed eten geserveerd wordt.

Totaal onverwachts kon ik mee op een boottochtje. Camera kon wel mee dat was geen probleem.
Holly sizzel dat was wel een probleem. Gelukkig kreeg ik nog een vuilniszak voor m’n rugzak en een hint op een punt dat ik m’n camera toch echt moest inpakken.

Ik was volledige doorweekt, broek, schoenen alles echt alles.
Ache ache wat was ik blij met die vuilniszak. Rugzak was wel een beetje nat maar het tasje van m’n camera heeft de camera goed beschermd
Super leuk hè soort wild water varen.
Maar ik kon pas lachen toen ik aan de kant er achterkwam m’n camera niet verzopen was.

Compleet doorweekt sopte ik in m’n schoenen terug, de gastvrouw moest lachen en ik vroeg of ze een droog rek voor me had owja en waarom ik geen warm water in de douche had.
Beiden werden acuut geregeld. (Iets met andere kraan ook open en knopje omzet voor de boiler)
Kleren gewassen, ik gewassen en ik had het weer naar m’n zin.

Ik wil hier heel graag de trek tocht doen van een dag. Helaas waren er minimaal 3 mensen nodig om het met een gids te doen. Alleen kon wel volgens hem iets aangepaste route maar kon, ja dag. Als er dan iets gebeurt ben ik de sjaak.
Maar ik had a cunning plan.
Ik stelde voor; ik betaal 2x als er geen andere mensen komen, zorg voor m’n eigen lunch en we gaan morgen toch de tocht doen.
Zei die gast gewoon ja. Awesome!!!
Zo spendeer je reserve geld.

De rest van de middag zitten chillen in de schaduw met een boek.
Kijk nu lijkt het op vakantie.

Pa en Ma zijn inmiddels gepland in Kuala Lumpur en zie ik donderdag.  Nu al zin in 😀

17 november Jungle tocht

Daar ging ik dan om 09.30 met m’n gids JoJo de Jungel is.  Dit was geen wandeling voor mietjes.  Zoals JoJo heel makkelijk overal op, om of overheen sprong verwachte dat hij van mij ook.

Alleen modder in z’n schoenen was een NO GO, daar gingen we omheen. Voor mij was het totaal onduidelijk waar het pad  was en met “omheen” gingen we gewoon echt dwars door de Jungle.

Wel afdrukken van een olifant gezien en  boom toppen druk zien bewegen door de apen die heen en weer aan het zwaaien waren, helaas niets gezien aan wild.

Het was een awesome wandeling. Het boottochtje terug had gelukkig als doel mij droog terug te brengen.

18 november van Kuala Tahan naar Tanah Rata

Dit was toch wel één van de betere autoritjes die ik gedaan heb. Dit was een autoritje zoals route trips horen te zijn. Geen snelweg, geweldig uitzicht, bochten, bochten en nog eens bochten.  Alleen dat stoppen onderweg blijft toch een ding. Naar mijn idee is er niet echt de mogelijkheid voor.  Dus ook nu zonder foto’s.